5 MADDEDE SİTE İŞLETME PROJESİ
1.Yönetim
kurulları sitenin daha temiz, daha bakımlı, daha güvenli , site sakinlerinin
kendilerini daha özel hissetmesi ve memnuniyetleri ile emlak değerlerinin
sürdürülebilir artışını sağlamak üzere oluşturacakları idari ev saha
hizmetlerini belli bir organizasyon dahilinde planlar. Bu planlamayı bütçeler.
Bu bütçeyi yönetim planında belirtilen düzenlemeler çerçevesinde arsa ve eşit paylı olarak bağımsız bölümlere
bölerek bir gider katsayısı ve bağımsız bölüm başına düşecek yıllık tahmini
harcamayı hesaplayarak bir tahmini bütçe oluşturur.
2.Bu
tahmini bütçe kat malikleri /
temsilciler kurulu değerlendirmesine denk bütçe yaklaşımı sunulur.Bu sunumdan sonra onaylanarak
netleşen tahmini bütçeye,işletme projesi
denir.
3.Kat
malikleri kurulunca kabul edilmiş işletme projesi yoksa yönetici gecikmeksizin
bir işletme projesi yapar.
Bu projede özellikle:
Bu projede özellikle:
a) Anagayrimenkulün bir yıllık yönetiminde tahmini olarak gelir ve gider tutarları;
b) Tüm giderlerden her kat malikine, bu Kanunun 20 nci maddesindeki esaslara göre düşecek tahmini miktar;
c) Tahmini giderlerle diğer muhtemel giderleri karşılamak üzere her kat malikinin 20 nci maddedeki esaslara göre vermesi gereken avans tutarı; Gösterilir.
4.Bu proje, kat maliklerine veya bağımsız bölümden fiilen yararlananlara, imzaları karşılığında veya taahhütlü mektupla bildirilir. Bildirimden başlayarak yedi gün içinde projeye itiraz edilirse durum kat malikleri kurulunda incelenir ve proje hakkında, karar verilir, gerekirse yeni bir proje hazırlanır.
5.Kesinleşen işletme projeleri veya kat malikleri kurulunun işletme giderleri ile ilgili kararları, İcra ve İflas Kanununun 68 inci maddesinin 1 inci fıkrasında belirtilen belgelerden sayılır.
Nihat DÖNMEZ Site Yönetimleri Danışmanı
Makine Mühendisi-Emlak Müşaviri- Üniversite Eğitmeni
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder